Wednesday, August 24, 2011

TERKILAN DAN KECEWA

nie aku nk cter sal xcident keta aku dgn moto tempoh hari.....


mlm tdi aku msj budak yg kena langgar 2 sal mcmna nk settle kos repair keta aku.....
aku ingatkan dya nk bagi jgk duit skit utk kos keta aku.....tp dya bleh kata dya pn nk aku bayaq kos moto dya...perghhhh.....
x pasai aku nk bayaq....dya yg salah....dya masuk lorong kanan tnpa bg lampu signal...pas2 dya nk lari dri tnggungjwb 2.....mmg la dya patah tgan...

kos nk merawat tgan dya pa semua....tp x la tinggi sgt kos dya...kos repair keta aku hampir rm900 kot....law nk bandingkan kos moto dya dgn tgan dya aku rasa rm500 x smpai...
apa susah sgt nk hulur skit duit.....rm200 pn dh ok.....so skg cian la jgk kat budak sewa 2 terpksa share sorg rm250 utk kos keta aku.....mmg shit ahh org 2.....dya tetap berdegil x nk bayaq n x mengaku dya yg bersalah...law aku wat report polis mmg sah la dya yg kena....

tp aku mlas la nk libat2 ngan polis nie....menyusahkan....law bleh nk settle cara baik....tp 2 la..dya x bg kerjasama yg baik...
hmm...dya x nk bayaq x pe....aku x kn paksa...tp aku dan budak2 sewa 2 akan tuntut di akhirat kelak....
aku dh bg dh ceramah kat org 2....x tahu la dya takut ke x...aku ckap mcm nie....ok..fine...kmu x nk bayaq x pe,,kami x pksa...tp ingat...kami akan tuntut di akhirat kelak....ty bila kmu nk menjejak ke syurga dan masa 2 kami dtg dn menuntut...tyme 2 kmu dh x leh dh bg duit kt kmi...kmu terpksa menyerahkan pahala kmu kat kami....drp asalnya kmu dpt masuk ke syurga tp bila dh pahala kmu kurang dri dosa...kmu dihumbankan ke dlm neraka....x kn kmu snggop kot masuk neraka...yg terang2 azab api neraka tersangat la pedih dn memeritkan....disebbkan kmu x byaq kmu dihumbankan ke dlm neraka....so...kmu pkir2kan lah....assalamualaikum....


huhuhu...mesti smpai bila2 dya xkn duduk senang pnya la......power kan ayat aku...tp 2 la hakikatnya...
assalamualaikum....



No comments:

Post a Comment