Friday, August 26, 2011

9 TAHUN BERAYA TANPA ABAH......:-(

di ketika aku sedang menaip entry nie...
aku sorang2 ja kat bilik aku...kat unisza lg....
kesunyian menyelubungi aku...smbil ditemani dgn alunan lagu raya yg berkumandang...

bsok pagi bwu balik kedah....huhu....coz keta aku bwu ja siap hari nie...
settle suda....Alhamdulillah....

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
mcm biasa....bila dh sorg2 dlm bilik...
aku teringat arwah abah aku....

terkenang peristiwa aku bersama abah...
rindu sgt dekat abah...
aku la ank kesayangan abah dulu...
dulu....kemana saja ad abah...disitu la ada aku,,
mmg smpai skg....kehilangan abah masih lg terasa...
masuk tahun nie...sudah 9 tahun kami beraya tnpa abah....
bila aku dh balik kedah bsok....
pertama skali...aku nk p kubur abah dlu...

mcm biasa...kemas2...bersih2 apa yg patut...
hmmm...
kalau x dk aku....sapa yg nk bersihkan kubur ayah aku??
harapkan adik2 aku yg lain....depa x dk kenderaan...
susah nk keluar.....
mak aku lak mmg x sempat jgk...
kelas tambahan berlambak2...
nk mark kerja sekolah budak2...
hari2 ada...
law p pown mak aku perempuan...
bahaya jgk...kubur lak jauh dri perumahan...
jadi apa2 ty sapa nk tanggung...
so...aku sbagai anak yg sulung...
mmg amat2 kena bertanggungjwb la semua nie...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
bila aku dgq lagu2 raya yg sedih2...
mesti aku teringat abah...
dn mata aku xkn lari drpmengeluarkan air mata...
berlinangan...

tambah2 bila tgok org lain yg ada abah...
saling berpelukan dn bermaafan di pagi raya...

tp aku lak berpelukan batu nisan....
tanda abah disemadikan...
hidup aku amat sunyi tnpa abah disisi....
abah la tempat aku selalu bergurau,,,bermanja2...
dn abah amat memahami aku drp mak aku sendiri...
siyes aku habaq ampa...
antara abah ngan mak...
abah la aku pling ngam skali...
amat akrab...
apapown...
aku redha....aku sabar....aku tabah menghadapi semua nie...
semoga abah berada di tempat org2 yg beriman...
izzat rindu abah...
harap kita berjumpa di syurga nanti...
insyaAllah....
Al-Fatihah...

No comments:

Post a Comment